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L'EXCELLENCE INDUSTRIELLE: JUSTE A TEMPS, QUALITE TOTALE, IMPLICATION TOTALE DES HOMMES / Robert HALL
Titre : L'EXCELLENCE INDUSTRIELLE: JUSTE A TEMPS, QUALITE TOTALE, IMPLICATION TOTALE DES HOMMES Type de document : texte imprimé Auteurs : Robert HALL (1989), Auteur Editeur : INTEREDITIONS Année de publication : 1989 Importance : 353 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978-2-7296-0253-4 Prix : 12 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : MANAGEMENT EXCELLENCE INDUSTRIELLE QUALITE TOTALE PRODUCTION TOTAL QUALITY CONTROL POUVOIR DU MARKETING SYNCHRONISATION DE L'ENTREPRISE TIMING GESTION DE LA QUALITE Résumé : Manager avec succès une entreprise industrielle, c'est améliorer sans cesse ses performances pour lui assurer pérennité et profitabilité.
La progression globale des performances résulte d'une progression coordonnée de nombreux sous-systèmes, et non de projets d'optimisation ponctuels et indépendants les uns des autres. Déployez une démarche de progrès dans l'espace, renouvelez-la dans le temps, alors vous entendrez parler de " progrès permanent " ou d'amélioration continue, et atteindrez ainsi la voie de l'excellence industrielle. Cet ouvrage aborde à la fois les enjeux de l'excellence industrielle, la structure et la gestion des projets, mais aussi les outils pratiques et les méthodes utilisées pour faire progresser les hommes et les résultats.
Il donne également des conseils d'aide à la mise en œuvre, notamment la méthode RPM utilisée pour accélérer ou redynamiser un projet existant qui s'essouffle.
L'EXCELLENCE INDUSTRIELLE: JUSTE A TEMPS, QUALITE TOTALE, IMPLICATION TOTALE DES HOMMES [texte imprimé] / Robert HALL (1989), Auteur . - [S.l.] : INTEREDITIONS, 1989 . - 353 Pages.
ISSN : 978-2-7296-0253-4 : 12 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : MANAGEMENT EXCELLENCE INDUSTRIELLE QUALITE TOTALE PRODUCTION TOTAL QUALITY CONTROL POUVOIR DU MARKETING SYNCHRONISATION DE L'ENTREPRISE TIMING GESTION DE LA QUALITE Résumé : Manager avec succès une entreprise industrielle, c'est améliorer sans cesse ses performances pour lui assurer pérennité et profitabilité.
La progression globale des performances résulte d'une progression coordonnée de nombreux sous-systèmes, et non de projets d'optimisation ponctuels et indépendants les uns des autres. Déployez une démarche de progrès dans l'espace, renouvelez-la dans le temps, alors vous entendrez parler de " progrès permanent " ou d'amélioration continue, et atteindrez ainsi la voie de l'excellence industrielle. Cet ouvrage aborde à la fois les enjeux de l'excellence industrielle, la structure et la gestion des projets, mais aussi les outils pratiques et les méthodes utilisées pour faire progresser les hommes et les résultats.
Il donne également des conseils d'aide à la mise en œuvre, notamment la méthode RPM utilisée pour accélérer ou redynamiser un projet existant qui s'essouffle.
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 106198 00.07 HAL Livre Bibliothèque principale MANAGEMENT Disponible MAKING QUALITY WORK : A LEADERSHIP GUIDE FOR THE RESULTS-DRIVEN MANAGER / George LABOVITZ
Titre : MAKING QUALITY WORK : A LEADERSHIP GUIDE FOR THE RESULTS-DRIVEN MANAGER Type de document : texte imprimé Auteurs : George LABOVITZ (2003), Auteur ; Yu SANG CHANG (2003), Auteur ; Victor ROSANSKY (2003), Auteur Editeur : JOHN WILEY & SONS LTD Année de publication : 2003 Importance : 198 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978-0-471-13211-0 Prix : 25 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : MANAGEMENT QUALITY WORK Résumé : Praise for Making Quality Work "Making Quality Work challenges leaders to use the best processes and explains in succinct, readable shorthand how managers can help good people work better."—Robert W. Galvin, Chairman of the Executive Committee, Motorola, Inc. "Whether just beginning your quality journey or already on the way, this book takes the mystery out of Total Quality Management and helps you mark a clear path to quality progress." —Frederick W. Smith, Chairman, President, and CEO, Federal Express For most managers, implementing Total Quality Management often can be an exercise in frustration. Now, Making Quality Work presents a wealth of practical quality strategies, techniques, and tools you can use to apply TQM in the day-to-day life of your business. You’ll see how to motivate employees, build long-term partnerships with customers, and merge TQM with your business strategy. Making Quality Work clearly explains what you must do to move your organization ahead of the competition. And you’ll see how successful companies such as Federal Express; Motorola, and Milliken have used TQM as a powerful, competitive weapon. Making Quality Work delivers a proven approach to achieving remarkable, consistent results that help make your business sharper, more competitive, and more profitable. This is the breakthrough TQM book that you’ve been waiting for. MAKING QUALITY WORK : A LEADERSHIP GUIDE FOR THE RESULTS-DRIVEN MANAGER [texte imprimé] / George LABOVITZ (2003), Auteur ; Yu SANG CHANG (2003), Auteur ; Victor ROSANSKY (2003), Auteur . - [S.l.] : JOHN WILEY & SONS LTD, 2003 . - 198 Pages.
ISBN : 978-0-471-13211-0 : 25 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : MANAGEMENT QUALITY WORK Résumé : Praise for Making Quality Work "Making Quality Work challenges leaders to use the best processes and explains in succinct, readable shorthand how managers can help good people work better."—Robert W. Galvin, Chairman of the Executive Committee, Motorola, Inc. "Whether just beginning your quality journey or already on the way, this book takes the mystery out of Total Quality Management and helps you mark a clear path to quality progress." —Frederick W. Smith, Chairman, President, and CEO, Federal Express For most managers, implementing Total Quality Management often can be an exercise in frustration. Now, Making Quality Work presents a wealth of practical quality strategies, techniques, and tools you can use to apply TQM in the day-to-day life of your business. You’ll see how to motivate employees, build long-term partnerships with customers, and merge TQM with your business strategy. Making Quality Work clearly explains what you must do to move your organization ahead of the competition. And you’ll see how successful companies such as Federal Express; Motorola, and Milliken have used TQM as a powerful, competitive weapon. Making Quality Work delivers a proven approach to achieving remarkable, consistent results that help make your business sharper, more competitive, and more profitable. This is the breakthrough TQM book that you’ve been waiting for. Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 106197 00.02 LAB Livre Bibliothèque principale MANAGEMENT Disponible MAKING QUALITY WORK / Georges LABOVITZ
Titre : MAKING QUALITY WORK : a leadership guide for the results-driven manager Type de document : texte imprimé Auteurs : Georges LABOVITZ (1993), Auteur ; Victor ROSANSKY (1993), Auteur ; Yu SANG CHANG (1993), Auteur Editeur : WILEY Année de publication : 1993 Importance : 208 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978- 0 88730 582 2 Prix : 35 $ Langues : Français (fre) Mots-clés : QUALITY WORK QUALITY MANAGEMENT MOTIVATE EMPLOYEES BUSINESS STRATEGY Résumé : Praise for Making Quality Work "Making Quality Work challenges leaders to use the best processes and explains in succinct, readable shorthand how managers can help good people work better."—Robert W. Galvin, Chairman of the Executive Committee, Motorola, Inc. "Whether just beginning your quality journey or already on the way, this book takes the mystery out of Total Quality Management and helps you mark a clear path to quality progress." —Frederick W. Smith, Chairman, President, and CEO, Federal Express For most managers, implementing Total Quality Management often can be an exercise in frustration. Now, Making Quality Work presents a wealth of practical quality strategies, techniques, and tools you can use to apply TQM in the day-to-day life of your business. You’ll see how to motivate employees, build long-term partnerships with customers, and merge TQM with your business strategy. Making Quality Work clearly explains what you must do to move your organization ahead of the competition. And you’ll see how successful companies such as Federal Express; Motorola, and Milliken have used TQM as a powerful, competitive weapon. Making Quality Work delivers a proven approach to achieving remarkable, consistent results that help make your business sharper, more competitive, and more profitable. This is the breakthrough TQM book that you’ve been waiting for. MAKING QUALITY WORK : a leadership guide for the results-driven manager [texte imprimé] / Georges LABOVITZ (1993), Auteur ; Victor ROSANSKY (1993), Auteur ; Yu SANG CHANG (1993), Auteur . - [S.l.] : WILEY, 1993 . - 208 Pages.
ISSN : 978- 0 88730 582 2 : 35 $
Langues : Français (fre)
Mots-clés : QUALITY WORK QUALITY MANAGEMENT MOTIVATE EMPLOYEES BUSINESS STRATEGY Résumé : Praise for Making Quality Work "Making Quality Work challenges leaders to use the best processes and explains in succinct, readable shorthand how managers can help good people work better."—Robert W. Galvin, Chairman of the Executive Committee, Motorola, Inc. "Whether just beginning your quality journey or already on the way, this book takes the mystery out of Total Quality Management and helps you mark a clear path to quality progress." —Frederick W. Smith, Chairman, President, and CEO, Federal Express For most managers, implementing Total Quality Management often can be an exercise in frustration. Now, Making Quality Work presents a wealth of practical quality strategies, techniques, and tools you can use to apply TQM in the day-to-day life of your business. You’ll see how to motivate employees, build long-term partnerships with customers, and merge TQM with your business strategy. Making Quality Work clearly explains what you must do to move your organization ahead of the competition. And you’ll see how successful companies such as Federal Express; Motorola, and Milliken have used TQM as a powerful, competitive weapon. Making Quality Work delivers a proven approach to achieving remarkable, consistent results that help make your business sharper, more competitive, and more profitable. This is the breakthrough TQM book that you’ve been waiting for. Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire OPERATIONS MANAGEMENT / Nigel SLACK
Titre : OPERATIONS MANAGEMENT Type de document : texte imprimé Auteurs : Nigel SLACK, Auteur ; Stuart CHAMBERS, Auteur ; Robert JOHNSTON, Auteur Mention d'édition : 6th Edition Editeur : PEARSON Année de publication : 2010 Importance : 686 pages ISBN/ISSN/EAN : 978-0-273-73160-3 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Management Opération management Quality management Risk management Résumé : A long-time market leader in this discipline, Slack has set the standards in Operations Management which other textbooks seek to emulate. Expert authorship, an engaging writing style, and an interesting collection of cases combine to communicate the importance of managing operations and processes within a successful organisation.
Operations Management provides a strategic perspective, whilst also examining the practical issues which organisations face on a day to day basis. It uses over 120 examples from all over the world, reflecting the balance of economic activity between service (c.75%) and manufacturing (c.25%) operations.
OPERATIONS MANAGEMENT [texte imprimé] / Nigel SLACK, Auteur ; Stuart CHAMBERS, Auteur ; Robert JOHNSTON, Auteur . - 6th Edition . - [S.l.] : PEARSON, 2010 . - 686 pages.
ISBN : 978-0-273-73160-3
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : Management Opération management Quality management Risk management Résumé : A long-time market leader in this discipline, Slack has set the standards in Operations Management which other textbooks seek to emulate. Expert authorship, an engaging writing style, and an interesting collection of cases combine to communicate the importance of managing operations and processes within a successful organisation.
Operations Management provides a strategic perspective, whilst also examining the practical issues which organisations face on a day to day basis. It uses over 120 examples from all over the world, reflecting the balance of economic activity between service (c.75%) and manufacturing (c.25%) operations.
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 101290 00.09 SLA Livre CDI CAMPUS MANAGEMENT Disponible PROJECT MANAGEMENT / Harold KERZNER
Titre : PROJECT MANAGEMENT : A systems approach to planninin, scheduling, and controling Type de document : texte imprimé Auteurs : Harold KERZNER, Auteur Mention d'édition : 10ème Edition Editeur : JOHN WILEY & SONS LTD Année de publication : 2009 Importance : 1093 pages ISBN/ISSN/EAN : 978-0-470-27870-3 Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Management Project management Risk management Quality management Résumé : The landmark project management reference, now in a new edition
Now in a Tenth Edition, this industry-leading project management "bible" aligns its streamlined approach to the latest release of the Project Management Institute's Project Management Body of Knowledge (PMI's PMBOK® Guide), the new mandatory source of training for the Project Management Professional (PMP®) Certificat-ion Exam. This outstanding edition gives students and professionals a profound understanding of project management with insights from one of the best-known and respected authorities on the subject.
From the intricate framework of organizational behavior and structure that can determine project success to the planning, scheduling, and controlling processes vital to effective project management, the new edition thoroughly covers every key component of the subject. This Tenth Edition features:
New sections on scope changes, exiting a project, collective belief, and managing virtual teams
More than twenty-five case studies, including a new case on the Iridium Project covering all aspects of project management
400 discussion questions
More than 125 multiple-choice questionPROJECT MANAGEMENT : A systems approach to planninin, scheduling, and controling [texte imprimé] / Harold KERZNER, Auteur . - 10ème Edition . - [S.l.] : JOHN WILEY & SONS LTD, 2009 . - 1093 pages.
ISBN : 978-0-470-27870-3
Langues : Anglais (eng)
Mots-clés : Management Project management Risk management Quality management Résumé : The landmark project management reference, now in a new edition
Now in a Tenth Edition, this industry-leading project management "bible" aligns its streamlined approach to the latest release of the Project Management Institute's Project Management Body of Knowledge (PMI's PMBOK® Guide), the new mandatory source of training for the Project Management Professional (PMP®) Certificat-ion Exam. This outstanding edition gives students and professionals a profound understanding of project management with insights from one of the best-known and respected authorities on the subject.
From the intricate framework of organizational behavior and structure that can determine project success to the planning, scheduling, and controlling processes vital to effective project management, the new edition thoroughly covers every key component of the subject. This Tenth Edition features:
New sections on scope changes, exiting a project, collective belief, and managing virtual teams
More than twenty-five case studies, including a new case on the Iridium Project covering all aspects of project management
400 discussion questions
More than 125 multiple-choice questionRéservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 101164 00.03 KER Livre CDI CAMPUS MANAGEMENT Disponible TQM FOR SALES AND MARKETING MANAGEMENT / James W. CORTADA
Titre : TQM FOR SALES AND MARKETING MANAGEMENT Type de document : texte imprimé Auteurs : James W. CORTADA, Auteur Mention d'édition : 1ère édition Editeur : MCGRAW-HILL EDUCATION Année de publication : 1993 Importance : 232 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978-007-023752-2 Prix : 14 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : MANAGEMENT SALES MANAGEMENT MARKETING-MANAGEMENT TOTAL QUALITY MANAGEMENT Résumé : With good management practices firmly embedded in their manufacturing operations, cutting edge companies are looking to get the total job done, across all departments, including sales and marketing. This clear, realistic guide presents all the issues, answers, and concrete working examples needed to apply TQM to any firm's sales and marketing process. Illustrated. TQM FOR SALES AND MARKETING MANAGEMENT [texte imprimé] / James W. CORTADA, Auteur . - 1ère édition . - [S.l.] : MCGRAW-HILL EDUCATION, 1993 . - 232 Pages.
ISSN : 978-007-023752-2 : 14 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : MANAGEMENT SALES MANAGEMENT MARKETING-MANAGEMENT TOTAL QUALITY MANAGEMENT Résumé : With good management practices firmly embedded in their manufacturing operations, cutting edge companies are looking to get the total job done, across all departments, including sales and marketing. This clear, realistic guide presents all the issues, answers, and concrete working examples needed to apply TQM to any firm's sales and marketing process. Illustrated. Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 100164 01.01 COR Livre Bibliothèque principale MANAGEMENT Disponible 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : LES CARNETS DE BORD DU MANAGER / Sam DEEP
Titre : 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : LES CARNETS DE BORD DU MANAGER Type de document : texte imprimé Auteurs : Sam DEEP (1991), Auteur ; Lyle SUSSMAN (1991), Auteur Editeur : FIRST Année de publication : 1991 Collection : LES CARNETS DE BORD DU MANAGER Importance : 108 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978-2-87691-135-3 Prix : 10 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : MANAGEMENT COMMUNICATION EFFICACE DISCOUR DYNAMAQUE ENTRETIEN CARNET DE BORD DU MANAGER 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : LES CARNETS DE BORD DU MANAGER [texte imprimé] / Sam DEEP (1991), Auteur ; Lyle SUSSMAN (1991), Auteur . - FIRST, 1991 . - 108 Pages. - (LES CARNETS DE BORD DU MANAGER) .
ISSN : 978-2-87691-135-3 : 10 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : MANAGEMENT COMMUNICATION EFFICACE DISCOUR DYNAMAQUE ENTRETIEN CARNET DE BORD DU MANAGER Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : tome 1 / Sam DEEP
Titre : 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : tome 1 Type de document : texte imprimé Auteurs : Sam DEEP (1991), Auteur ; Lyle SUSSMAN (1991), Auteur Editeur : FIRST EDITIONS Année de publication : 1991 Importance : 108 Pages ISBN/ISSN/EAN : 978-2 87691 135 3 Prix : 7 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : MANAGEMENT DES AFFAIRES GESTION DES AFFAIRES 1500 BONS REFLEXES EN AFFAIRES : tome 1 [texte imprimé] / Sam DEEP (1991), Auteur ; Lyle SUSSMAN (1991), Auteur . - [S.l.] : FIRST EDITIONS, 1991 . - 108 Pages.
ISSN : 978-2 87691 135 3 : 7 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : MANAGEMENT DES AFFAIRES GESTION DES AFFAIRES Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité aucun exemplaire 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE / Luc BOYER
Titre : 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE : De Churchill à Woddy Allen Type de document : texte imprimé Auteurs : Luc BOYER, Auteur ; ROMAIN BUREAU, Auteur Editeur : EYROLLES Année de publication : 2011 Importance : 125 pages Format : 16,8 x 11,6 x 1,2 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-2-212-54822-8 Prix : 7 Euro Langues : Français (fre) Mots-clés : Management Manager Communication Innovation Développement personnel Résumé : Grâce à ce recueil de citations, les plus grands penseurs viennent nourrir votre pratique et votre discours de manager. De Gaulle, Gide, Gandhi, Bismarck, Brecht, Sade, Churchill alimentent ainsi vos stratégies, que ce soit dans l'exercice quotidien de votre métier ou pour de plus vastes visées. Un classement thématique astucieux, qui couvre l'ensemble des problématiques du management, facilite une utilisation appropriée de ces citations selon vos besoins. Un puits de références à retenir sans modération, mais à employer avec pertinence. 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE : De Churchill à Woddy Allen [texte imprimé] / Luc BOYER, Auteur ; ROMAIN BUREAU, Auteur . - [S.l.] : EYROLLES, 2011 . - 125 pages ; 16,8 x 11,6 x 1,2 cm.
ISBN : 978-2-212-54822-8 : 7 Euro
Langues : Français (fre)
Mots-clés : Management Manager Communication Innovation Développement personnel Résumé : Grâce à ce recueil de citations, les plus grands penseurs viennent nourrir votre pratique et votre discours de manager. De Gaulle, Gide, Gandhi, Bismarck, Brecht, Sade, Churchill alimentent ainsi vos stratégies, que ce soit dans l'exercice quotidien de votre métier ou pour de plus vastes visées. Un classement thématique astucieux, qui couvre l'ensemble des problématiques du management, facilite une utilisation appropriée de ces citations selon vos besoins. Un puits de références à retenir sans modération, mais à employer avec pertinence. Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 103069 00.09 BOY Livre CDI CAMPUS MANAGEMENT Disponible 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE / Luc BOYER
Titre : 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE : DE CHURCHILL A WOODY ALLEN Type de document : texte imprimé Auteurs : Luc BOYER, Auteur ; ROMAIN BUREAU, Auteur Editeur : EYROLLES Année de publication : 2013 Importance : 125 pages Langues : Français (fre) Mots-clés : CITATIONS DEVELOPPEMENT PERSONNEL MANAGEMENT 400 CITATIONS POUR LE MANAGER STRATEGE : DE CHURCHILL A WOODY ALLEN [texte imprimé] / Luc BOYER, Auteur ; ROMAIN BUREAU, Auteur . - [S.l.] : EYROLLES, 2013 . - 125 pages.
Langues : Français (fre)
Mots-clés : CITATIONS DEVELOPPEMENT PERSONNEL MANAGEMENT Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 104501 BOY Livre Bibliothèque principale DEVELOPPEMENT PERSONNEL Disponible